4/2/17

Ο Π. Ηλιόπουλος για την ανάγκη απόσυρσης εγκυκλίου περί των Δημιουργικών Εργασιών στο Λύκειο: «Αποδεκατίζουν τη μαθητική δημιουργικότητα»


Άλλη μια Ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής Μαγνησίας Χρυσής Αυγής Παναγιώτης Ηλιόπουλος στο υπουργείο Παιδείας στα πλαίσια των, ουκ ολίγων, παρεμβάσεων στο πεδίο της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, μετά τη δεδομένη αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας, ο βουλευτής Μαγνησίας παρενέβη για την ανάγκη αποσύρσεως της εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας για την εκπόνηση των λεγόμενων «Δημιουργικών Εργασιών» στο Γενικό Λύκειο για το σχολικό έτος 2016-17.
 Είναι φανερό πως με τον τρόπο υλοποιήσεως των λεγόμενων «Δημιουργικών Εργασιών» υποβαθμίζεται το γνωστικό αντικείμενο και το περιεχόμενο της έρευνας προς όφελος της τυποποιημένης διαδικασίας και των κανόνων του «παραδοτέου». Η χρήση μεγαλειωδών  εκφράσεων που φέρονται να εξυπηρετούν την παιδαγωγική διαδικασία, όπως: «δημιουργική ικανότητα», «ερευνητικό πνεύμα», «ελεύθερη επιλογή θέματος από τους μαθητές» είναι άκρως παραπλανητική. Καθώς επί της ουσίας οι λεγόμενες «Δημιουργικές Εργασίες» δεν προάγουν ούτε την δημιουργία, ούτε την έρευνα. Αντιθέτως αποδεκατίζουν την μαθητική δημιουργικότητα, καθώς αφορούν μόνο τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και την βελτίωση της βαθμολογίας σε αυτά, αυξάνοντας το ήδη υπαρκτό πρόβλημα της βαθμοθηρίας στην σχολική κοινότητα.

Η εκπαιδευτική κοινότητα εναντιώνεται στην υλοποίηση  των λεγόμενων «Δημιουργικών Εργασιών», καθώς οι σύλλογοι διδασκόντων επωμίζονται επιπλέον γραφειοκρατικές και διοικητικές αρμοδιότητες, καθώς καλούνται επιφορτιστούν όλη την γραφειοκρατία που προκύπτει (θέματα, ομαδοποίησή τους, κατανομή μαθητών, αλλαγή ωρολογίων  προγραμμάτων, συνεδριάσεις κ.τ.λ.) την στιγμή που οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί περιφέρονται σε τρία και τέσσερα σχολεία ημερησίως και ο σταθερός αριθμός καθηγητών σε κάθε σχολική μονάδα που θα επωμισθεί αυτή την διαδικασία είναι ακόμη μικρότερος από προηγούμενες σχολικές χρονιές.