30/9/08

Η λατρεία των Τρωικών γιγάντων και ιστορια

Σύμφωνα με την εφημερίδα "θεσσαλία":¨<<Το Δ’ συνέδριο Αλμυριώτικων Σπουδών για την Ιστορία, Αρχαιολογία, Λαογραφία Αχαΐας Φθιώτιδας που πραγματοποιεί ο Δήμος Αλμυρού στις 17-18-19 Οκτωβρίου περιλαμβάνει σειρά εισηγήσεων που έχουν στόχο να αναδείξουν και νέα δεδομένα που αφορούν στην ιστορική διαδρομή της περιοχής. Μεταξύ άλλων ξεχωρίζει η εισήγηση της κ. Ελένης Μαράντου για τα πρόσωπα και το συμβολισμό από το Μύθο του Τρωικού Πολέμου στην πραγματικότητα της Αχαΐας Φθιώτιδας.Την εισηγήτρια απασχολεί ο μύθος του Αχιλλέα, αφού η σχέση του με την περιοχή είναι δεδομένη μέχρι την εποχή που έφυγε για να πάρει μέρος στον Τρωικό Πόλεμο. Ένα άλλο μυθολογικό πρόσωπο που καταγόταν από την Αχαΐα Φθιώτιδας είναι ο Πρωτεσίλαος που από δω ξεκίνησε το ταξίδι του για την Τροία. Συνέδεσε το όνομά του με το πρώτο θύμα του πολέμου, αφού σύμφωνα με το χρησμό ο πρώτος που θα αποβιβαζόταν στα παράλια της Τροίας θα έπεφτε νεκρός. Πάντως το τέλος των ηρώων δεν έφερε και το τέλος του μύθου τους. Η ανάμνησή τους διατηρήθηκε ζωντανή στο χώρο καταγωγής τους, όπως ο Πρωτεσίλαος στον τόπο καταγωγής του στη Φυλάκη Αλμυρού. Ακόμη υπάρχουν και πρόσωπα που λατρεύονταν, σε σχέση με τους ήρωες του Τρωικού πολέμου, όπως η νηρηίδα Θέτιδα και μάλιστα υπήρχε ναός της στο Θετίδειο.Από τις άλλες εισηγήσεις ξεχωρίζουν το ερευνητικό πρόγραμμα στη Μαγούλα Ζερέλια, Αλμυρού και η αρχαιολογική έρευνα, Μορφές τάφων και έθιμα ταφής της ελληνιστικής περιόδου στον Αχινό Αναθηματική στήλη από την Άλο, Λατρεία Οθρυίου Διός στη Μελιταία, Το αμυντικό σύστημα του νοτιοδυτικού τμήματος της Αχαΐας Φθιώτιδας κ.ά.Επίσης υπάρχουν εισηγήσεις για τη νεότερη ιστορία της περιοχής όπως ο Αλμυρός και η ευρύτερη περιοχή του στον 19ο αιώνα: χριστιανικές και μουσουλμανικές κοινότητες, τα ελληνοτουρκικά σύνορα του 1831, Γούρα το νεότερο όνομα της Όθρυς, ο Αλμυρός στον Πόλεμο του 1897 κ.λπ.Τέλος υπάρχουν εισηγήσεις για τη νεότατη ιστορία όπως:Η ενοριακή κατάσταση της περιοχής Αμαλιαπόλεως και Πτελεού στην περίοδο 1834-1911 (αρχειακή έρευνα), - Λαοφιλείς Άγιοι και λατρευτικά έθιμα στην Επαρχία Αλμυρού, - Κατάλογος παλαιών βιβλίων και ιερών εικόνων Ιερού Ναού Αγίας Παρασκευής Κοκκωτών Αλμυρού, - Η εκκλησιαστική ιστορία της Επαρχίας Αλμυρού μέχρι του 1923, - Οι εκκλησίες του Παλαιού Πλατάνου Αλμυρού.Επίσης υπάρχουν κατά το τριήμερο του Συνεδρίου προς εισήγηση και άλλα θέματα είτε καθαρά αρχαιολογικά είτε της νεότερης πολιτιστικής ιστορίας, που καθιστούν το συνέδριο άκρως ενδιαφέρον αλλά και η εισήγηση του ερευνητή Δημήτρη Κωνσταντάρα - Σταθαρά για τους Μικρασιάτες πρόσφυγες στην επαρχία Αλμυρού>>.
Ο τόπος αυτός τιμά και πρέπει να τιμά την ιστορία και τους προγόνους του,καθώς από την λατρεία των ηρώων του Έθνους μας θα επέλθει η δικαίωση.

Αναρτήθηκε από Πηλεύς