Σελίδες

3/10/12

Ιδρύεται αλβανικό σχολείο στο Βόλο, παρουσία του αντιπροέδρου της αλβανικής κυβέρνησης!

Ιδρύεται αλβανικό σχολείο στο Βόλο, παρουσία του αντιπροέδρου της αλβανικής κυβέρνησης!
Ενώ στην Βόρειο Ήπειρο η Ελληνική εκπαίδευση παραπαίει, η Ελληνική πολιτεία στηρίζει το άνοιγμα αλβανικών σχολείων στην Ελλάδα.

Στην ίδρυση ενός νέου αλβανικού σχολείου προχώρησαν οι αλβανοί μετανάστες του Βόλου. Παρουσία του αντιπροέδρου της αλβανικής κυβέρνησης και υπουργού Οικονομίας, Εμπορίου και Ενέργειας, Edmond Haxhinasto έγιναν σήμερα το πρωί τα εγκαίνια του αλβανικού σχολείου στον Βόλο. Όπως αναφέρουν δημοσιεύματα του αλβανικού τύπου, "πλέον τα παιδιά των Αλβανών μεταναστών θα έχουν που να μάθουν την μητρική τους γλώσσα και την ιστορία του έθνους τους". Αναγνωρίζοντας το γεγονός αυτό ως πολύ σημαντικό επίτευγμα για τους Αλβανούς μετανάστες του Βόλου, ο Haxhinasto τόνισε ότι η στήριξη των μεταναστών παραμένει κύρια υποχρέωση του αλβανικού κράτους. Μεταξύ άλλων στην εκδήλωση παρευρέθηκαν και ο Δήμαρχος του Βόλου, Πάνος Σκοτινιώτης, ο οποίος δέχτηκε τις εγκάρδιες ευχαριστίες του αντιπροέδρου της αλβανικής κυβέρνησης για την στήριξη που παρέχει στους αλβανούς μετανάστες, καθώς και για την προσωπική του συμβολή στο άνοιγμα του αλβανικού σχολείου.

Σε τέλμα η Παιδεία στην Βόρειο Ήπειρο
Η είδηση για την ίδρυση αλβανικού σχολείου στον Βόλο έφτασε στην aftonomi.gr από Βορειοηπειρώτες που διαμένουν στην περιοχή και εκφράζουν την αγανάκτησή τους για την κατάσταση της Παιδείας στην Βόρειο Ήπειρο. Μάλιστα στο "αγανακτισμένο" κείμενο τους –το οποίο μας απεστάλη μέσω e-mail- μεταξύ άλλων αναφέρουν ότι ενώ η Αλβανία προχωράει σε τέτοιες κινήσεις –και καλά κάνει-  εμείς γυρνάμε πολλά χρόνια πίσω σημειώνοντας ότι η εκπαίδευση και ο εκπαιδευτικός  στην Βόρειο Ήπειρο είναι απαξιωμένοι επαγγελματικά και επιστημονικά ενώ προσθέτουν πως οι τάξεις στα χωριά της Βορείου Ηπείρου είναι πολλές φορές χωρίς δασκάλους, με τεράστια προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής, ενώ φέτος το υπουργείο Παιδείας της Αλβανίας μέσω του κ. Ζήσου Λούτση πανηγυρίζει ότι θα έχουμε βιβλία, πράγμα το οποίο θα έπρεπε να είναι αυτονόητο. Το χειρότερο είναι -όπως τονίζουν- ότι πολύ σύντομα οι Βορειοηπειρώτες γονείς θα κληθούν να πληρώσουν από την τσέπη τους, από το υστέρημά τους, τις τεράστιες ελλείψεις, καθώς τα σχολεία δεν έχουν χρήματα για να πληρώσουν το πετρέλαιο, τα σπασμένα τζάμια, να πληρώσουν για την καθαριότητα και για άλλα πράγματα που είναι απαραίτητα για την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος, και όλα αυτά για να διατηρήσουμε την Ελληνική γλώσσα ζωντανή! Η κατάσταση είναι τραγική και η Ελληνική Πολιτεία απούσα!

Διαβάστε επίσης: Αναλύοντας την απαξιωτική απάντηση του Υφυπουργού Παιδείας για την αναφορά του Βορειοηπειρωτικού στο βιβλίο Ιστορίας της Γ΄ Λυκείου

Κάνοντας μία αναδρομή στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού, μας έρχεται κατά νου το οκτασέλιδο φυλλάδιο της Νέας Δημοκρατίας για τον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό που κυκλοφόρησε πριν τις επαναληπτικές εκλογές της 17ης Ιουνίου. Ανάμεσα σε άλλα διαβάσαμε στο φυλλάδιο αυτό και μία βαρύγδουπη (προεκλογική) πρόταση σχετικά με την Παιδεία:
Συμπερίληψη της Ιστορίας του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού σε υποχρεωτικό μάθημα, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μάθημα το οποίο θα παρουσιάζει γενικότερα τις ιστορικές εστίες του Ελληνισμού καθώς και την Ελληνική Διασπορά, με τίτλο "Οικουμενικός Ελληνισμός". Μετά τις εκλογές του Ιουνίου και τον σχηματισμό της τρικομματικής κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, ο Βουλευτής Επικρατείας της Χρυσής Αυγής Χρήστος Παππάς κατέθεσε στις 23 Αυγούστου ερώτηση στον Υπουργό Παιδείας, στην οποία έθετε αναλυτικά το θέμα της αφαίρεσης κάθε αναφοράς στον Βορειοηπειρωτικό Αυτονομιακό Αγώνα του 1914 και στο Βορειοηπειρωτικό Ζήτημα γενικότερα, από το βιβλίο Ιστορίας της Γ΄ Λυκείου.

Ο κ. Παππάς μάλιστα, ο οποίος έχει την καταγωγή του από τα χωριά του Σουλίου, έκανε δύο σαφή ερωτήματα:

1) Ποιοι είναι οι λόγοι που προκάλεσαν μία τόσο σημαντική και ιστορικά επικίνδυνη παράλειψη, αφού οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου και της Δ΄ τάξης του Εσπερινού Λυκείου μένουν ανενημέρωτοι και ανιστόρητοι σχετικά με το Βορειοηπειρωτικό ζήτημα, καθώς δεν το διδάσκονται καθόλου;

2) Προτίθεται να ενεργήσει ούτως ώστε να συμπεριληφθεί στα σχολικά εγχειρίδια η δέουσα αναφορά στο Βορειοηπειρωτικό ζήτημα;

Στην ερώτηση αυτή στη θέση του Νεοδημοκράτη Υπουργού Παιδείας Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, απάντησε ο Υφυπουργός Θεόδωρος Παπαθεοδώρου (που αποτελεί πρόταση της Δημοκρατικής Αριστεράς), υποστηρίζοντας ότι αναφορές στο Βορειοηπειρωτικό Ζήτημα εντός του σημερινού βιβλίου Ιστορίας, γίνονται στις σελίδες 69, 72, 119 -120 και 138. Παράλληλα όμως δικαιολογείται πως: η ύλη του εν λόγω διδακτικού εγχειριδίου αφορά δύο αιώνες ιστορίας του νεότερου και του σύγχρονου κόσμου (από το 1815 έως σήμερα) και δεν είναι δυνατόν στο πλαίσιο ενός σχολικού εγχειριδίου τα διάφορα ιστορικά θέματα να δοθούν αναλυτικά και με λεπτομέρειες. Εξάλλου, το εγχειρίδιο δεν αφορά αποκλειστικά την Ελληνική Ιστορία, αλλά την Παγκόσμια. Όπως επισημαίνεται στον πρόλογο του βιβλίου «Η ελληνική ιστορία εξετάζεται ενταγμένη στο ευρύτερο πλαίσιο της παγκόσμιας ιστορίας και ειδικά της ευρωπαϊκής, της οποίας και αποτελεί οργανικό τμήμα». Η πλήρης απαξίωση δηλαδή για την θέση του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού στην Ελληνική Ιστορία, η οποία άλλωστε ακόμα και αυτή εξετάζεται ως τμήμα της παγκόσμιας ιστορίας!
Για να δούμε όμως τι ακριβώς αναφορές έχουν για το Βορειοηπειρωτικό οι σελίδες αυτές που μας έφερε ως δικαιολογία ο κ. Παπαθεοδώρου: Στη σελίδα 69, όπως μπορείτε να δείτε από την ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, γράφεται απλώς ότι: Με την ίδια Συνθήκη του Λονδίνου ο σουλτάνος παραιτήθηκε από τα δικαιώματα του στην Κρήτη, ενώ οι έξι μεγάλες δυνάμεις αναλάμβαναν να ορίσουν τα σύνορα της Αλβανίας και να καθορίσουν το μέλλον των νήσων του Αιγαίου. Η Συνθήκη σιωπούσε ως προς την κατανομή των εδαφών που είχαν κατακτήσει οι σύμμαχοι...

Στη σελίδα 72 γίνεται σε έναν πίνακα χρονολογική αναφορά στην απελευθέρωση των πόλεων της ενιαίας Ηπείρου κατά τον Α΄ Βαλκανικό Πόλεμο.
Στις σελίδες 119 - 120 διαβάζουμε λίγες γραμμές για τον Ελληνο-ιταλικό Πόλεμο του 1940 - ΄41, ανάμεσα στις οποίες γράφεται: Η κατάληψη της Κορυτσάς, της Πρεμετής, του Πόγραδετς, του Αργυροκάστρου και τέλος, στις αρχές Ιανουαρίου 1941, της Κλεισούρας, σφράγισε τη νικηφόρα πορεία του ελληνικού στρατού σε εδάφη κατοικημένα και από αλύτρωτο ελληνικό πληθυσμό.
Στη σελίδα 138 διαβάζουμε ότι: η ίδια όμως αρχή (σ.σ. της αυτοδιάθεσης, όπως έγινε για τα Δωδεκάνησα) δεν εφαρμόστηκε και στην περίπτωση των υπόλοιπων εδαφών που διεκδικούσε η ελληνική πλευρά - της Βόρειας Ηπείρου και της Κύπρου. Η τελευταία αναφορά ήταν και η μοναδική χρήση του όρου "Βόρειος Ήπειρος".

Ως δικαιολογία ο Υφυπουργός επιστράτευσε και τις σκόρπιες αναφορές για τη Βόρειο ΄Ηπειρο, στις σελίδες 88, 99 και 130 του βιβλίου Ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου. Κατά τη γνώμη μας παντελώς άκαιρο το να φέρνεις παράδειγμα βιβλίου από τρεις τάξεις πίσω.